"Istnieją tylko dwie trwałe rzeczy, które mamy nadzieję dać naszym dzieciom. Jedna to korzenie, druga - skrzydła"
[H. Carter]
Podczas każdego tańca, któremu oddajemy się z radością, umysł traci swoją zdolność kontroli, a ciałem zaczyna kierować serce. Paulo Coelho — Czarownica z Portobello
ZOBACZ„Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.” Jan Paweł II
ODWIEDŹ NAS"Istnieją tylko dwie trwałe rzeczy, które mamy nadzieję dać naszym dzieciom. Jedna to korzenie, druga - skrzydła"
[H. Carter]
Uczniowie klasy trzeciej pod opieką p. Beaty Litwin wzięli udział w programie edukacji antytytoniowej dla uczniów klas I-III szkół podstawowych pt. ,,Nie pal przy mnie, proszę”. Zajęcia miały charakter profilaktyczny, a przede wszystkim miały na celu wykształcenie u dzieci świadomej umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, w których inne osoby palą przy nich papierosy. W programie zawarte zostały uporządkowane treści dotyczące zdrowia (dostosowane do poziomu percepcji dzieci).
Realizowane były następujące cele:
Realizacja zajęć odbywała się metodami aktywizującymi dostosowanymi do wieku dzieci.
Program składał się z zajęć warsztatowych o następujących tytułach:
Podczas realizacji programu zostały wykorzystane różne materiały promujące zdrowie.
Na zajęciach edukacyjnych dzieci poznały główną bohaterkę programu wiewiórkę Wiki, która towarzyszyła im podczas zajęć. Korzystały z kart pracy zawartych w programie. Zajęcia przeprowadzono według scenariuszy programu „Nie pal przy mnie, proszę”. Uczniowie kolorowali szablony wiewiórki Wiki, uczyli się na pamięć wiersza pt. „Wierszyk o Wiki”, układali obrazki z elementów oraz rozwiązywali krzyżówkę pt. „Zdrowie”.
Zajęcia w ramach opisywanego programu cieszyły się dużym zainteresowaniem ze strony uczniów. Chętnie wykonywali polecenia i zadania. Cele zostały osiągnięte. Dzieci uporządkowały i poszerzyły wiadomości na temat zdrowia, uświadomiły sobie, że same mogą unikać szkodliwych dla zdrowia sytuacji, poznały sposoby zachowań w okolicznościach, gdy ich zdrowie jest zagrożone.