Szkoła na medal!

Edukacja -Wychowanie -Sport - Rozrywka - jesteśmy dla WAS !!!

SPORT

Naszą mocną dyscypliną sportową jest piłka siatkowa.

ZOBACZ

KOŁO TANECZNE

Podczas każdego tańca, któremu oddajemy się z radością, umysł traci swoją zdolność kontroli, a ciałem zaczyna kierować serce. Paulo Coelho — Czarownica z Portobello

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

ODWIEDŹ NAS

SZKOLNE KOŁO CARIAS

„Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.” Jan Paweł II

POGODA

ODWIEDZIŁO NAS:

"Istnieją tylko dwie trwałe rzeczy, które mamy nadzieję dać naszym dzieciom. Jedna to korzenie, druga - skrzydła"

[H. Carter]

384547027 282363544730960 1881400127365423840 n

4 października, uczniowie z klas IV – VIII wraz z opiekunami, wyruszyli na wycieczkę do Krakowa i na Podhale. Jadąc do Krakowa, udało nam się zobaczyć z królem Puszczy Świętokrzyskiej – Dębem Bartkiem, który jest pomnikiem przyrody od 1952 r. Drzewo ma wysokość 30 metrów i posiada osiem konarów. Legendy głoszą, że w cieniu dębu odpoczywali królowie, m.in. Bolesław Chrobry, Władysław Jagiełło i Stanisław August Poniatowski. Podobno Jan III Sobieski ukrył w drzewie skarby. Kolejny obiekt, jaki zwiedziliśmy, to pierwsze i najstarsze opactwo cystersów w Polsce, które znajduje się

w Jędrzejowie. Naszym celem zwiedzania w Krakowie był Kopiec Kościuszki - pomnik historii, skąd można podziwiać największą panoramę miasta i okolic.  W muzeum, wraz
z przewodnikiem, obejrzeliśmy stałą wystawę pt. ,, Kościuszko - bohater wciąż potrzebny". Wystawa ta poświęcona Tadeuszowi Kościuszce jest opowieścią o uniwersalnym, ponadczasowym, wielkim bohaterze, o międzynarodowym autorytecie i symbolu niezłomności.

Będąc na Podhalu wybraliśmy się na ścieżki Tatrzańskiego Parku Narodowego: szlakiem niebieskim z Kuźnic dotarliśmy do magicznej Doliny Gąsienicowej, po drodze podziwiając przepiękną panoramę na Zakopane. Po dwóch godzinach wspinania, dotarliśmy do schroniska Murowaniec na Hali Gąsiennicowej, położonego na wysokości 1 505 m n.p.m. Mogliśmy tam chwilę odpocząć, nabrać sił, po czym udaliśmy się nad piękny Czarny Staw Gąsiennicowy – to była wisienka na torcie naszej wędrówki. Odbijające się w czarnej tafli jeziora szczyty Orlej Perci przyciągają wzrok jak magnes. Gdy nacieszyliśmy oczy pięknymi widokami ruszyliśmy w drogę powrotną do schroniska, Przełęczy Miedzy Kopami i nieco trudnym odcinkiem – Doliną Jaworzynki wróciliśmy do Kuźnic. Ale co to dla nas – zaprawionych już taterników!

Następnego dnia również ruszyliśmy na szlak tatrzański. Tym razem wędrówkę rozpoczęliśmy na Wierchu Porońcu, skąd dotarliśmy do Kaplicy Matki Bożej Królowej Tatr na Wiktorówkach - miejsce chętnie odwiedzane przez turystów. Położone w gęstym świerkowym lesie, sprzyja zadumie i kontemplacji. Po chwili odpoczynku dotarliśmy na Rusinową Polanę, skąd roztacza się szeroka panorama na Tatry Wysokie, głównie ich słowacką część oraz na Tatry Bielskie. Tu mogliśmy skosztować najlepszego, ciepłego oscypka na Podhalu. Z polany ruszyliśmy na szczyt - Gęsia Szyja, który wznosi się na wysokości 1489 m n.p.m. Jego wierzchołek tworzą malowniczo powyginane dolomitowe skały, które kształtem przypominają wygiętą, gęsią szyję. Podejście było dość wyczerpujące, ale widoki zrekompensowały ból.

Ze szczytu ruszyliśmy w kierunku Psiej Trawki i Brzezin. To jeszcze nie był koniec poznawania przyrody, historii i tradycji Podhala. Późnym popołudniem, udaliśmy się na Bachledówkę - Sanktuarium błogosławionego Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Miejsce to przybliża pamięć o dwóch wielkich Polakach, Prymasie Tysiąclecia - kardynale Stefanie Wyszyńskim oraz świętym Janie Pawle II.

Po wytężonych dwóch dniach wędrówki po szlakach górskich, mogliśmy zrelaksować się w Termach Chochołowskich - największych w Polsce. Korzystanie z różnorodnych zjeżdżalni,  jacuzzi, sauny oraz basenów solankowych, siarkowych zagwarantował nam pełną regenerację organizmu. Ostatniego dnia naszego pobytu na Podhalu kolejką linowo - terenową udaliśmy się na Gubałówkę, skąd roztacza się pasjonująca panorama na tatrzańskie szczyty oraz na zimową stolicę Polski. Następnie przeszliśmy się Krupówkami - najsłynniejszym deptakiem, a zarazem reprezentacyjną ulicą Zakopanego. Zatrzymaliśmy się przy neoromańskim kościele pw. Świętej Rodziny. Po udanych zakupach pamiątek, lokalnych upominków i produktów  ruszyliśmy w powrotną podróż.

To był naprawdę owocnie, atrakcyjnie, miło i pożytecznie spędzony wspólny czas, który dostarczył wiele niezapominanych wrażeń.

FILIA TURZE ROGI

GMINA ŁUKÓW

GŁ

2024 Copyright Zespół Szkół w Strzyżewie by JZ Rights Reserved

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.